layan NUR KASIH with sistass

Teruja sangat nak tengok NUR KASIH ...cerita paling best untuk masa ini. Sana sini orang cakap pasal filem ni. Maka aku pun teringinlah sangat nak tengok juga, apalagi bila dapat tahu ASTROFIRST takkan tayangkan cerita ni dalam masa terdekat ni.

Sabtu lepas lagi aku dah beli online tiket NurKasih ni sebab Aen cakap dah hampir sold out. Tapi masa online aku tengok cam kosong aje, baru 7 seat terisi...lantaklah. Kita pilih nak pergi hari Rabu 25/5/2011 ..hari inilah jam 11.15pagi. Kira tayangan pertama untuk hari ini.
Semua orang dan apply cuti, aku takyah lah apply sebab kerja petang...lagipun akukan kerja sendiri...hehehh

Sebab awal lagi, kita orang lepak dulu kat McD , sarapan sambil chitchat live gitu. Biasalahkan kalau "siistass" ni berkumpul mmg tak pernah cukup masa nak bercerita. Ntah apa ajelah ceritanya, kat forum cerita, kat FB cerita, kat BBM cerita...

Ni gambar snap dalam panggung, masa citer belum mula.

Anilah, Mas dan Zu.......setong sorang popcornnya. Nyum nyum nyum.....
Ni aku dengan Aen, pun setong sorang juga........Aen tu kejap aje habis popcornnya, aku punya tak habis pun....jenuh pulak angkut sana sini...nak buang tak baikkan, membazir.
Lupa pula nak ambik gambar depan poster....takpelah,.

Apa ye komen aku pasal cerita ni......
Cerita yang sangat menarik,terutama untuk mereka yang mengikuti drama bersiri NurKasih sebelum ni. Syahdu gaklah cerita ni, orang belakang aku tu teresak esak menangis, kacau ajelah....Aen yang sebelah aku tu leleh gak....Aku?,, sedihlah tapi tak kuasa nak meleleh dalam panggung tu.

Ada satu babak, masa  Adam dan Nur kemalangan keretapi ..Nur dah pengsan , Adam sedih giler...lepas tu Adam doa " Ya Allah Kau ambillah apa saja yang ada padaku kecuali Nur " . Sadiskan.....aku sedih sangat masa ni, tapi kontrollah.....sebab baru beberapa minggu lepas suami tercinta aku cakap " Hanya Ida yang abang ada, dan abang tak tahu macamana nak teruskan kehidupan tanpa Ida ".....adeih....panjang lagilah dia kata tapi aku cerita sikit dahlah...karang terpesong lak entry ni.

Filem ni mengisahkan cinta agung suami isteri ......korang tengoklah sendiri ye. Banyak pengajaran yang boleh kita ambil dari cerita ni.....terutama suami isteri, Lepas tu adalah pasal kemanusiaan , pasal budak jalanan yang cuba dididik Adam untuk mengenal agama, pasal ustaz yang hanya nak berdakwah dengan orang orang yang dah baik dan pasal sifat kemanusiaan seorang budak jalanan yang bernama MAMAT. Nama tu bermaksud mati, memang dia mati pun tapi mati dalam keadaan berbuat baik.

Walaupun ending dia cam kureng sket.......Afida es cam tak sesuai jadi Nur, kenapalah nak buat teknik makeup aje macam cerita yang Erra berlakun jadi tua tu. Adam pun tua tak handsome, Aidil aje Ok sket. Lepas tu lagi hilang mood bila ada penampilan Norman Hakim jadi anak Aidil, sib baik bukan Memey yang jadi Mariam. Ku tak minat 2-2 tu.....jangan tanya kenapa.

Oklah....cerita dah habis, jom kita makan dulu sebelum balik...........kita makan dekat Ayam Penyet. Mas belanja...semoga murah rezeki Mas...dan boleh belanja kita lagi
Ni namanya UDANG PENYET ....aku makan nilah. Harganya RM8.50 . Sedap juga,rangup je udangnyatapi tak penyet pun.
Ni pulak Jus Adpokat ( avokado bercampur coklat )....sedap, macam minum kat Indon.....aku suka . RM7.90

hehe...aku ambik gambar apa yang aku makan aje


Eh Mas...pandang aja ke? Makanlah....udang penyet dan gado gado. Semua masihkenyang makan setong popcorn, tak lalu nak makan berat berat
jemput -jemput makan. Makan cepat cepat sebab kita dah nak balik.

0 comments: